en hyllning till min fantastiska mor.

jag har världens bästa mamma.

så tycker säkerligen en hop med människor, medan å andra sidan många andra önskar att de hade haft någon annan kvinna som fött dem. men min mamma är bra. hon är snäll, tålmodig, ungdomlig och tolerant. hon kallar sig för författare och livnär sig på att skriva. men om hon verkligen är en riktig “författare” tvivlar jag på. mer en “allmän skribent”. jag brukar läsa hennes texter och önska att jag en dag skulle kunna få fingrarna att flyta i lika perfekta rytmer som hon får.

hon är skild från min pappa och så bara är det. det är nog tur. han verkade inte vara helt bra att leva tillsammans med. jag tycker hon borde träffa någon ny, hon kan inte leva ensam de sista fyrtio, femtio åren av sitt liv har jag sagt. hon brukar le. säga att det kanske kommer. allting är framtidsfrågor. just nu är nuet. det hon inte vet är att medan nuet passerar försvinner också framtiden.

hur som helst är hon bäst och en bättre mamma finns inte. hyllning till dig, min kära mor!

Leave a comment